Informasjon i forbindelse med Covid-19

Vi følger de råd og retningslinjer som gis av myndighetene og har tilpasset vår virksomhet for å sikre våre tjenester. Vårt hovedfokus er å være her for våre kunder og samarbeidspartnere og opprettholde best mulig service gjennom denne usikre perioden.

Vi har blant annet iverksatt følgende tiltak:

- Vi har aktivert vårt krisehåndteringsteam og utarbeidet en kontinuitetsplan for å kunne ta raske beslutninger og sikre driften av vår virksomhet.

- Vi har omlokalisert våre medarbeidere for å forhindre at store deler av personalet smittes samtidig. Vi gjør dette dels gjennom bruk av hjemmekontor og dels ved å flytte på våre medarbeidere slik at vi øker avstanden mellom oss i våre lokaler.

- Vi er veldig restriktive med fysiske møter og gjennomfører dem i stedet virtuelt.

- Alle ansatte har blitt instruert om å være hjemme dersom de opplever de minste symptomer på sykdom.

Denne informasjonssiden vil oppdateres løpende om bankens tilnærming til spørsmål relatert til COVID-19. Dette for å gi bankens kunder og andre interessenter så oppdatert informasjon som mulig.

Har du blitt permittert eller opplever betalingsproblemer?

Avdragsfrihet

Du kan søke om avdragsfrihet på lånet ditt. Her kan du søke.

yA Betalingsforsikring og permittering

Har du en betalingsforsikring tegnet før 19.03.2020, er du dekket av forsikringen dersom du blir permittert. Se hva som gjelder for din forsikring under:

Betalingsforsikring for lån

Forsikring tegnet mellom 01.07.2017 og 18.03.2020: Vilkår

Forsikring tegnet 30.06.2017 eller tidligere: Vilkår

Betalingsforsikring for kredittkort

Forsikring tegnet mellom 01.07.2017 og 18.03.2020: Vilkår

Forsikring tegnet 30.06.2017 eller tidligere: Vilkår

Spørsmål om reiseforsikring

Har du bestilt en reise og betalt med yA kredittkort, finner du mer informasjon om det her.

Trenger du å komme i kontakt med oss?

Vi holder åpent som vanlig, og vi er her for å svare på din henvendelse. Har du behov for å komme i kontakt med oss, kan du nå oss på telefon 23 20 46 00, sende oss en e-post eller fylle ut vårt kontaktskjema. For tiden har vi stor pågang og noe lengre svartid må påregnes.

Du kan som vanlig finne svar på mange spørsmål på kundesentersiden vår. Husk at du har full oversikt over ditt kundeforhold i nettbanken.